Terugsturen (herroepingsrecht) U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het in de zending bijgesloten retourformulier of het Modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Indien u voor de betaling een financieringsovereenkomst met Klarna bent aangegaan, wordt automatisch (kosteloos) de financieringsovereenkomst ontbonden.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
In het volgende geval vervalt uw recht op (volledige) restitutie:
- Producten die gebruikssporen of schade vertonen. Bij ontvangst van de retourzending wordt bepaald wat de waardevermindering van het product is.
De volgende artikelen zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. De retourzending van deze artikelen wordt niet geaccepteerd:
- Artikelen die die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
U kunt de retourzending sturen naar:
Accense
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Hesselinks Es 11
7271LB Borculo
U kunt op het retourformulier invullen welke producten retour gestuurd worden met eventueel vermelding van de reden op de aangegeven wijze. Uw retourzending, die u samen met de pakbon of het retourformulier naar ons mag toesturen, wordt binnen 3 dagen na ontvangst in behandeling genomen en opgelost. U krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging wanneer wij uw retourzending ontvangen hebben.
Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren!
Tevens raden wij u aan om het pakket te verzekeren of een verzendbewijs te bewaren.
U bent namelijk verantwoordelijk voor de retourzending en u draagt daarvoor het risico.
Garantie
Op onze producten is de wettelijke garantie van toepassing.
Wettelijke garantie (non-conformiteit) wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, dan zal Accense zorgen voor herstel of vervanging en voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Dit geldt ook na verloop van tijd, het ene product gaat immers langer mee dan het ander en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere.
Wat te doen bij een verkeerde levering of als een product niet voldoet?
Indien u een foutief product ontvangen heeft of een product dat niet aan de eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid voldoet, kunt u contact opnemen met onze klantenservice door middel van een e-mail, waarin u de klacht of het probleem omschrijft met verwijzing naar de aankoop bij Accense door middel van een factuurnummer of andere gegevens. Uw email stuurt u naar: sales@accense.nl. Wij helpen u dan graag verder en lossen dit probleem in onderling overleg met u op.
Als retournering noodzakelijk is, dan ontvangt u per omgaande gegevens om uw bestelling kosteloos te retourneren.
Zie voor de terugzending de adresgegevens en het gebruik van het retourformulier, zoals hierboven genoemd.
|